La Xarxa Rural Nacional estrena nova campanya de comunicació adreçada a sensibilitzar la població sobre el món rural


“Mira al Origen”

17 de febrer de 2021

17/02/2021. La Xarxa Rural Nacional (RRN) estrena avui la nova campanya de comunicació “Mira a l'Origen”, la qual està destinada a sensibilitzar la població sobre el món rural ia destacar la importància dels programes de desenvolupament rural.


  • “Mira a l'Origen” és el lema de la campanya
  • L'objectiu és fixar la mirada a la importància del medi rural i el paper que juguen els programes de desenvolupament rural

El leitmotiv de la campanya és connectar novament a la població amb el medi rural, posant l'accent en el seu paper fonamental dins la nostra societat, més encara en temps de pandèmia. Així, la campanya destaca la importància del món rural des del punt de vista econòmic, social i ambiental , a més d'informar sobre els programes de desenvolupament rural i el paper de la Xarxa Rural Nacional com a plataforma de difusió d'aquesta informació.

Mira l'origen

El lema principal de la campanya és “ Mira a l'origen ”, el qual ens vol dir que tot té un origen : un lloc on tot comença i -per tant- és essencial per a nosaltres: “el fonamental és on tot comença” .

Per això, “mira-ho, valora-ho, tingues-ho present” perquè tu també “ ets origen ”.

La paraula “origen” ens reconnecta amb el medi rural i estableix una reconciliació entre el món urbà i el rural, ara que tornen a estar més units que mai.

Aquesta mirada cap a l'origen, a més, pretén acabar amb els estereotips i prejudicis sobre el món agrari, posant l'accent en allò positiu i allò que pot aportar a la societat.

A més, aquesta arrel a què connecta la paraula “origen” va més enllà dels aliments que arriben a les nostres taules gràcies als agricultors i ramaders, ja que la importància del món rural es veu plasmada a la campanya també en altres aspectes:

  • Proporciona ocupació a part de la població i genera riquesa.
  • Garanteix qualitat de vida a aquells que decideixen viure en aquest entorn, però també per als que el visiten o hi passen temps.
  • Cuida el medi ambient i lluita contra el canvi climàtic, gràcies a les pràctiques agrosostenibles i als projectes d' innovació rural   que es duen a terme a Espanya.

Gran part de tot això és possible gràcies als Programes de Desenvolupament Rural (PDR) . Per això part de la campanya - sota l'epígraf “ Hi ha un Programa de Desenvolupament Rural per a tu”, convidi a la ciutadania que acudeixi a la Xarxa Rural Nacional , per poder obtenir la informació que necessiten i prenguin consciència que els Programes de Desenvolupament Rural són una oportunitat de formació, d'ocupació i de vida.

Planificació

La campanya de comunicació “Mira a l'origen” té una durada prevista a mitjans de 6 setmanes , a partir del 18 de febrer de 2021.

En aquesta primera campanya ja es recullen pinzellades de les venidores que es posaran en mitjans els propers mesos contemplant temàtiques més específiques: nova PAC; Programes de Desenvolupament Rural; sector forestal; Medi Ambient; LEADER i grups d'acció local (GAL), innovació, dones i joventut rural.

Aquesta és la primera campanya de publicitat que la Xarxa Rural Nacional desenvoluparà en mitjans de comunicació externs . Fins ara la RRN ha fet ús dels seus propis mitjans interns com són el portal a internet , els seus butlletins mensuals , la seva participació a les xarxes socials ( Facebook i Twitter ), i la revista trimestral “Desenvolupament Rural i Sostenible”, elements de comunicació que difonen i divulguen el que passa al medi rural.