La Xarxa Rural Nacional mostra la importància de LEADER i de la innovació per al medi rural a la seva nova campanya de comunicació


3ª Subcampaña Mira al Origen

27 de maig de 2022
Dinamización rural

La Xarxa Rural Nacional (RRN) va estrenar el febrer del 2021 la campanya de comunicació “Mira a l'Origen”, destinada a sensibilitzar la població sobre el món rural ia destacar la importància de l'ús i l'ocupació dels Programes de Desenvolupament Rural (PDR) en la transformació i el desenvolupament dels nuclis rurals.


La Xarxa Rural Nacional mostra la importància de LEADER i de la innovació per al medi rural a la seva nova campanya de comunicació

  • “Actua a l'origen” i “Innova l'origen” són les 2 noves subcampanyes derivades de la campanya original “Mira a l'Origen”
  • “Innova l'origen” promou la innovació al món rural dins dels Programes de Desenvolupament Rural (PDR)
  • “Actua en Origen” anima els habitants del medi rural a fer servir l'enfocament LEADER en el desenvolupament dels seus projectes rurals

La Xarxa Rural Nacional (RRN) va estrenar el febrer del 2021 la campanya de comunicació “Mira a l'Origen” , destinada a sensibilitzar la població sobre el món rural ia destacar la importància de l'ús i l'ocupació dels Programes de Desenvolupament Rural (PDR) en la transformació i el desenvolupament dels nuclis rurals.

Després d'una segona onada de la campanya l'octubre del 2021, encapçalada per les subcampanyes “Sóc origen”/ “Ets origen”/“Sou origen”, acaba d'arrencar una tercera onada de la campanya protagonitzada per les subcampanyes “Actua en origen” i “Innova l'origen ”.

  • Actua en origen: mostra com els PDR contribueixen al desenvolupament local a través de l'enfocament LEADER ia la figura delsGrups d'Acció Local (GAL) com a punts de trobada al medi rural.

Sobretot, es busca promoure entre la població rural (incidint especialment en el col·lectiu femení), que el medi rural és una bona alternativa de vida, i que l'enfocament LEADER ofereix oportunitats d' ocupació al medi rural.

  • “Innova l'origen”: busca fomentar la innovació al món rural i informar els beneficiaris i potencials beneficiaris de les mesures per promoure la innovació en el medi rural dins dels Programes de Desenvolupament Rural, així com conscienciar sobre la seva importància per millorar la productivitat i la sostenibilitat al camp.

Ambdues subcampanyes comparteixen un denominador comú: conviden a la ciutadania que acudeixi a la RRN per poder obtenir la informació que necessiten i prenguin consciència que els Programes de Desenvolupament Rural són una oportunitat de formació, d' ocupació , i de vida .

Mira l'origen

El lema principal de la campanya és “Mira a l'Origen”, el qual ens vol dir que tot té un origen: un lloc on tot comença i, per tant, és essencial per a nosaltres.

La paraula “origen” ens reconnecta amb el medi rural i estableix una reconciliació entre el món urbà i el rural, ara que tornen a estar més units que mai.

Aquesta mirada cap a l'origen, a més, pretén acabar amb els estereotips i prejudicis sobre el món agrari i forestal, posant l'accent en allò positiu i allò que pot aportar a la societat.

Aquesta és la primera campanya de publicitat que la Xarxa Rural Nacional desenvolupa en mitjans de comunicació externs . Fins ara la RRN ha fet ús dels seus propis mitjans com són el portal a internet, els seus butlletins mensuals , la seva participació a les xarxes socials ( Facebook , Twitter i Instagram ) i la revista trimestral “Desenvolupament Rural i Sostenible” , elements de comunicació que difonen i divulguen el que passa al medi rural.