
27 de maig de 2022
La Xarxa Rural Nacional (RRN) va estrenar el febrer del 2021 la campanya de comunicació “Mira a l'Origen”, destinada a sensibilitzar la població sobre el món rural ia destacar la importància de l'ús i l'ocupació dels Programes de Desenvolupament Rural (PDR) en la transformació i el desenvolupament dels nuclis rurals.
La Xarxa Rural Nacional mostra la importància de LEADER i de la innovació per al medi rural a la seva nova campanya de comunicació
- “Actua a l'origen” i “Innova l'origen” són les 2 noves subcampanyes derivades de la campanya original “Mira a l'Origen”
- “Innova l'origen” promou la innovació al món rural dins dels Programes de Desenvolupament Rural (PDR)
- “Actua en Origen” anima els habitants del medi rural a fer servir l'enfocament LEADER en el desenvolupament dels seus projectes rurals
La Xarxa Rural Nacional (RRN) va estrenar el febrer del 2021 la campanya de comunicació “Mira a l'Origen” , destinada a sensibilitzar la població sobre el món rural ia destacar la importància de l'ús i l'ocupació dels Programes de Desenvolupament Rural (PDR) en la transformació i el desenvolupament dels nuclis rurals.
Després d'una segona onada de la campanya l'octubre del 2021, encapçalada per les subcampanyes “Sóc origen”/ “Ets origen”/“Sou origen”, acaba d'arrencar una tercera onada de la campanya protagonitzada per les subcampanyes “Actua en origen” i “Innova l'origen ”.
- Actua en origen: mostra com els PDR contribueixen al desenvolupament local a través de l'enfocament LEADER ia la figura delsGrups d'Acció Local (GAL) com a punts de trobada al medi rural.
Sobretot, es busca promoure entre la població rural (incidint especialment en el col·lectiu femení), que el medi rural és una bona alternativa de vida, i que l'enfocament LEADER ofereix oportunitats d' ocupació al medi rural.
- “Innova l'origen”: busca fomentar la innovació al món rural i informar els beneficiaris i potencials beneficiaris de les mesures per promoure la innovació en el medi rural dins dels Programes de Desenvolupament Rural, així com conscienciar sobre la seva importància per millorar la productivitat i la sostenibilitat al camp.
Ambdues subcampanyes comparteixen un denominador comú: conviden a la ciutadania que acudeixi a la RRN per poder obtenir la informació que necessiten i prenguin consciència que els Programes de Desenvolupament Rural són una oportunitat de formació, d' ocupació , i de vida .
Mira l'origen
El lema principal de la campanya és “Mira a l'Origen”, el qual ens vol dir que tot té un origen: un lloc on tot comença i, per tant, és essencial per a nosaltres.
La paraula “origen” ens reconnecta amb el medi rural i estableix una reconciliació entre el món urbà i el rural, ara que tornen a estar més units que mai.
Aquesta mirada cap a l'origen, a més, pretén acabar amb els estereotips i prejudicis sobre el món agrari i forestal, posant l'accent en allò positiu i allò que pot aportar a la societat.
Aquesta és la primera campanya de publicitat que la Xarxa Rural Nacional desenvolupa en mitjans de comunicació externs . Fins ara la RRN ha fet ús dels seus propis mitjans com són el portal a internet, els seus butlletins mensuals , la seva participació a les xarxes socials ( Facebook , Twitter i Instagram ) i la revista trimestral “Desenvolupament Rural i Sostenible” , elements de comunicació que difonen i divulguen el que passa al medi rural.