
08 de Marzo de 2024
As enquisas -dispoñibles ata o 15 de marzo e o 8 de abril, respectivamente- están dirixidas a agricultores, gandeiros e a todos os provedores da cadea alimentaria para recoller as súas experiencias con prácticas comerciais desleais, así como para identificar as cargas administrativas da PAC.
- O pasado mes de febreiro, o Consello Europeo de Agricultura debateu a redución da carga administrativa na xestión da PAC, así como a implantación de medidas contra as prácticas comerciais desleais na cadea alimentaria.
- A Comisión Europea dispón agora dun documento sobre simplificación administrativa da nova PAC, que pretende ampliar coas iniciativas do sector incluídas na enquisa posta en marcha ata o 8 de abril.
O 22 de febreiro de 2024, a Comisión Europea enviou un documento á Presidencia belga no que se indican posibles accións para axudar a reducir a carga administrativa dos agricultores. O documento, discutido cos Estados membros no Consello de Agricultura do 26 de febreiro , enumera unha serie de accións a curto e medio prazo que se poden tomar para lograr a simplificación.
O Consello salientou a importancia de identificar os principais elementos derivados da normativa da Política Agraria Común (PAC) que xeran maior carga administrativa. Por iso, a Comisión Europea puxo en marcha unha enquisa dirixida ao sector agrario para identificar a xestión burocrática que preocupa e preocupa aos agricultores e gandeiros. A enquisa estará dispoñible ata o 8 de abril , en todas as linguas da Unión Europea (UE). Os resultados da enquisa publicaranse como parte dunha análise detallada no outono de 2024.
Pola súa banda, lanzouse outra enquisa dirixida non só aos agricultores, senón tamén a todos os provedores da cadea de subministración de alimentos para compartir as súas opinións sobre a súa experiencia con prácticas comerciais desleais . Esta enquisa tamén está dispoñible practicamente en todas as linguas da UE ata o 15 de marzo de 2024 .
Opcións de simplificación
A actual PAC, baseada nos Plans Estratéxicos da PAC decididos a nivel nacional, supón xa un paso adiante en materia de simplificación con respecto ao período anterior. Os Estados membros desempeñan un papel fundamental para manter baixa a carga administrativa dos agricultores.
Ademais, a Comisión propuxo medidas de simplificación a curto e medio prazo para reducir a burocracia tanto para os agricultores como para as administracións nacionais:
1) Simplificación dalgúns dos requisitos de condicionalidade que deben cumprir os agricultores da UE :
En canto ao conxunto de normas básicas —coñecidas como “GAC” (Boas Condicións Agrícolas e Ambientais)— que todos os agricultores deben cumprir para recibir o apoio da PAC:
- A Comisión propuxo unha exención parcial das normas sobre terras en barbecho (o chamado BCAM 8) para 2024.
- Modificación do BCAM 1, que impón a obriga de manter estables superficies de pastos permanentes na UE desde 2018. A Comisión propón modificar esta norma para ter en conta os cambios estruturais provocados pola reorientación do mercado e a redución do gando, garantindo que non se penalice aos agricultores, xa que habería que converter menos superficies en prados permanentes.
- Revisión do tipo de prácticas agrícolas a cultivar en períodos sensibles para cubrir solos no marco do BCAM 6.
- Revisión da carga administrativa en materia de nitratos.
2) Simplificación dos controis , co fin de reducir ata nun 50% o número de visitas ás explotacións por parte das administracións nacionais :
Esta medida responde directamente ás solicitudes dos Estados membros. A CE propón establecer un sistema baseado na análise automatizada de imaxes de satélite denominado "Copernicus", deseñado para reducir as inspeccións nas explotacións.
3) Aclaración do uso do concepto de forza maior e circunstancias excepcionais :
Este concepto legal permite aos agricultores que non poden cumprir os requisitos da PAC por circunstancias extraordinarias (secas severas, inundacións, etc.) evitar sancións. Esta aclaración facilitará o acceso á asistencia da PAC en caso de catástrofe.
4) Medidas adicionais a medio prazo :
- Eximir as pequenas explotacións de menos de 10 hectáreas do cumprimento dos requisitos de condicionalidade (BCAM), que representan o 65% dos beneficiarios da PAC, pero só o 9,6% das superficies que reciben apoio da PAC.
- Facilitar o intercambio de boas prácticas en materia de simplificación por parte dos Estados membros entre os colectivos implicados.
Cadea de subministración alimentaria
Para reforzar a posición dos agricultores na cadea de subministración alimentaria, a Comisión presentará aos Estados membros medidas para mellorar a transparencia do mercado na cadea de subministración alimentaria este mes de marzo:
- Aplicación máis estrita da Directiva de prácticas comerciais desleais (UCP), que está en vigor desde 2019 .
- Control máis homoxéneo das normas existentes sobre produtos agrícolas importados.
A Directiva de prácticas comerciais desleais (UCP) inclúe a prohibición das prácticas comerciais desleais que se producen con frecuencia:
- Pagos atrasados de produtos alimenticios perecedoiros e non perecedoiros.
- Cancelacións de pedidos de última hora.
- Modificacións unilaterais ou retroactivas dos contratos.
- Obrigar ao provedor a pagar por produtos desperdiciados e rexeitar os contratos escritos.
Tamén permite aos agricultores falar de forma segura e confidencial e permite que as autoridades inicien investigacións sectoriais específicas para identificar e castigar prácticas comerciais desleais.