A Comisión Europea actualiza o estado das normas da UE contra as prácticas comerciais desleais na cadea alimentaria.



27 de Maio de 2024
Dinamización rural

As prácticas comerciais desleais detectadas con máis frecuencia foron os atrasos nos pagamentos de produtos agrícolas (50 %) e de produtos alimenticios perecedoiros ou non perecedoiros (13 %). Arredor do 41 % identificáronse a nivel de venda polo miúdo e o 36 % a nivel da industria alimentaria.


  • O informe sobre a aplicación da Directiva sobre prácticas comerciais desleais (UTP) na cadea de subministración alimentaria foi un dos compromisos da Comisión para reforzar a posición dos agricultores nesta cadea.
  • O informe contén os resultados da enquisa a agricultores sobre prácticas desleais na cadea alimentaria.
  • A Comisión tamén propoñerá este ano novas normas sobre a aplicación transfronteiriza de prácticas comerciais desleais.

O 23 de abril, a Comisión Europea (CE) publicou un informe sobre a aplicación da Directiva sobre prácticas comerciais desleais ( UTP ) na cadea de subministración alimentaria como parte do seu compromiso de reforzar a posición dos agricultores na cadea de subministración alimentaria, unha das demandas presentadas polo sector agrícola este ano.

De feito, a Directiva CPD adoptouse en 2019 e prohibe 16 prácticas que poden ter efectos prexudiciais para os actores máis débiles da cadea, especialmente os agricultores e os pequenos provedores. Mellorar a posición dos agricultores na cadea de subministración alimentaria, apoiar os seus ingresos e garantir unha remuneración xusta son tres dos obxectivos importantes da Política Agrícola Común ( PAC ).

A Directiva sobre prácticas comerciais desleais entrou en vigor o 1 de maio de 2019 e esixía aos Estados membros que a transpuxesen á súa lexislación nacional antes do 1 de maio de 2021. En decembro de 2022, todos os Estados membros notificaran á Comisión esta transposición. En 2023, abríronse arredor de 1.500 investigacións, das cales arredor do 17 % resultaron nunha infracción sancionable cunha multa.

Informe de 2024

O informe abrangue tres puntos principais: prácticas desleais identificadas a nivel comunitario ata a data, áreas de mellora de dita regulación segundo a última enquisa realizadas no sector e as novas regulacións que presentará a Comisión en 2024.

A) As prácticas comerciais desleais detectadas con máis frecuencia en Europa foron:

  • Pagamentos atrasados ​​de produtos agrícolas (50 %) e alimentos perecedoiros ou non perecedoiros (13 %)
  • Pagos non relacionados cunha transacción específica (7 %)
  • Pagos solicitados ao provedor por accións de mercadotecnia (7 %), así como por almacenamento, exposición e cotización (7 %)

Arredor do 41 % das prácticas desleais detectadas identificáronse a nivel minorista (47 % en 2022), o 36 % a nivel da industria alimentaria (27 % en 2022) e o 22 % a nivel maiorista (25 % en 2022).

B) En canto ás melloras desta normativa, a recente enquisa realizada no sector da "identificación de prácticas desleais na cadea alimentaria" deu os seguintes resultados:

  • O coñecemento da existencia de regulamentos da UE neste ámbito é moi baixo (38 % dos enquisados).
  • Máis da metade dos enquisados ​​(o 57 %) descoñecen as entidades estatais responsables de facer cumprir a lei.
  • Cando se lles preguntou por que non denunciaran unha práctica comercial desleal que experimentaran, os enquisados ​​indicaron medo a algún tipo de represalia por parte do comprador (30 %), seguido de considerala unha práctica habitual no sector (23 %) ou pensar que a autoridade competente non sería capaz de xestionala (17 %).

C) Os compromisos da CE para reforzar a posición dos agricultores na cadea de subministración alimentaria implica a creación de novas normas sobre a aplicación transfronteiriza de prácticas comerciais desleais:

  • Creación do Observatorio da Cadea de Subministración Agroalimentaria da UE ( AFCO ) para aumentar a transparencia en canto aos prezos, as estruturas de custos e a distribución das marxes e o valor engadido na cadea de subministración.
  • Cambios específicos no Regulamento para a creación dunha organización común de mercados nos produtos agrícolas ( OCM ) . Incluirá novas normas sobre os contratos entre agricultores e compradores e un reforzo das organizacións de produtores para permitir que os agricultores cooperen e actúen colectivamente de forma máis eficaz.

O informe servirá de base para unha avaliación máis detallada da aplicación da Directiva CPD, que a Comisión presentará en 2025 e que podería ir acompañada de propostas lexislativas.