
27 de Maio de 2024
As prácticas comerciais desleais detectadas con máis frecuencia foron os atrasos nos pagamentos de produtos agrícolas (50 %) e de produtos alimenticios perecedoiros ou non perecedoiros (13 %). Arredor do 41 % identificáronse a nivel de venda polo miúdo e o 36 % a nivel da industria alimentaria.
- O informe sobre a aplicación da Directiva sobre prácticas comerciais desleais (UTP) na cadea de subministración alimentaria foi un dos compromisos da Comisión para reforzar a posición dos agricultores nesta cadea.
- O informe contén os resultados da enquisa a agricultores sobre prácticas desleais na cadea alimentaria.
- A Comisión tamén propoñerá este ano novas normas sobre a aplicación transfronteiriza de prácticas comerciais desleais.
O 23 de abril, a Comisión Europea (CE) publicou un informe sobre a aplicación da Directiva sobre prácticas comerciais desleais ( UTP ) na cadea de subministración alimentaria como parte do seu compromiso de reforzar a posición dos agricultores na cadea de subministración alimentaria, unha das demandas presentadas polo sector agrícola este ano.
De feito, a Directiva CPD adoptouse en 2019 e prohibe 16 prácticas que poden ter efectos prexudiciais para os actores máis débiles da cadea, especialmente os agricultores e os pequenos provedores. Mellorar a posición dos agricultores na cadea de subministración alimentaria, apoiar os seus ingresos e garantir unha remuneración xusta son tres dos obxectivos importantes da Política Agrícola Común ( PAC ).
A Directiva sobre prácticas comerciais desleais entrou en vigor o 1 de maio de 2019 e esixía aos Estados membros que a transpuxesen á súa lexislación nacional antes do 1 de maio de 2021. En decembro de 2022, todos os Estados membros notificaran á Comisión esta transposición. En 2023, abríronse arredor de 1.500 investigacións, das cales arredor do 17 % resultaron nunha infracción sancionable cunha multa.
Informe de 2024
O informe abrangue tres puntos principais: prácticas desleais identificadas a nivel comunitario ata a data, áreas de mellora de dita regulación segundo a última enquisa realizadas no sector e as novas regulacións que presentará a Comisión en 2024.
A) As prácticas comerciais desleais detectadas con máis frecuencia en Europa foron:
- Pagamentos atrasados de produtos agrícolas (50 %) e alimentos perecedoiros ou non perecedoiros (13 %)
- Pagos non relacionados cunha transacción específica (7 %)
- Pagos solicitados ao provedor por accións de mercadotecnia (7 %), así como por almacenamento, exposición e cotización (7 %)
Arredor do 41 % das prácticas desleais detectadas identificáronse a nivel minorista (47 % en 2022), o 36 % a nivel da industria alimentaria (27 % en 2022) e o 22 % a nivel maiorista (25 % en 2022).
B) En canto ás melloras desta normativa, a recente enquisa realizada no sector da "identificación de prácticas desleais na cadea alimentaria" deu os seguintes resultados:
- O coñecemento da existencia de regulamentos da UE neste ámbito é moi baixo (38 % dos enquisados).
- Máis da metade dos enquisados (o 57 %) descoñecen as entidades estatais responsables de facer cumprir a lei.
- Cando se lles preguntou por que non denunciaran unha práctica comercial desleal que experimentaran, os enquisados indicaron medo a algún tipo de represalia por parte do comprador (30 %), seguido de considerala unha práctica habitual no sector (23 %) ou pensar que a autoridade competente non sería capaz de xestionala (17 %).
C) Os compromisos da CE para reforzar a posición dos agricultores na cadea de subministración alimentaria implica a creación de novas normas sobre a aplicación transfronteiriza de prácticas comerciais desleais:
- Creación do Observatorio da Cadea de Subministración Agroalimentaria da UE ( AFCO ) para aumentar a transparencia en canto aos prezos, as estruturas de custos e a distribución das marxes e o valor engadido na cadea de subministración.
- Cambios específicos no Regulamento para a creación dunha organización común de mercados nos produtos agrícolas ( OCM ) . Incluirá novas normas sobre os contratos entre agricultores e compradores e un reforzo das organizacións de produtores para permitir que os agricultores cooperen e actúen colectivamente de forma máis eficaz.
O informe servirá de base para unha avaliación máis detallada da aplicación da Directiva CPD, que a Comisión presentará en 2025 e que podería ir acompañada de propostas lexislativas.