
15 de desembre de 2023
El seu objectiu és facilitar la digitalització del comerç local per fixar teixit empresarial i població mitjançant una plataforma digital de marketplace per a la comarca de la Rioja Alta, encara que hi ha plans per ampliar el projecte a tota la comunitat autònoma.
- El Grup d'Acció Local ADRA i la consultora dMillennial treballen per implementar una web que funcioni com a ”Marketplace” (plataforma digital)
- L'objectiu és facilitar la digitalització del comerç local per fixar el teixit empresarial i la població
Moltes vegades els serveis i productes comercials del medi rural existeixen, així com els clients disposats a adquirir-los o contractar-los, però la manca d'informació i canals de comunicació impedeixen que tots dos facin aquesta connexió efectiva. El resultat, moltes vegades, és que la població i les empreses es veuen obligats a deixar aquestes àrees a la recerca de zones amb més disponibilitat.
Per solucionar-ho, el projecte europeu dRural va néixer el 2021 amb l'ànim de crear un servei digital que unís aquestes persones de les àrees rurals que demanen més varietat de serveis i professionals disposats a atorgar-los. Així, gràcies a la col·laboració del Grup d'Acció Local Associació per al Desenvolupament de La Rioja Alta ( GAL ADRA ) i de la consultora dMillennial , La Rioja s'ha convertit en la segona regió espanyola —després d'Extremadura— a importar aquesta iniciativa.
Una plataforma per connectar
El GAL treballa des del març del 2023 en l' adaptació de dRural a les 32 localitats de la comarca de la Rioja Alta que componen el seu territori d'acció. El seu objectiu és facilitar la digitalització del comerç local per fixar teixit empresarial i població a través d'una plataforma digital de marketplace .
La plataforma/web estarà activa a la regió a partir d' abril de 2024 , i té un objectiu clar: "Que una empresa o un autònom que treballi en el medi rural doni a conèixer el seu negoci i els ciutadans puguin acostar-se a aquests prestadors de serveis. Així afavorim a més la lluita contra la despoblació", detalla a la Xarxa PAC el gerent del GAL, Alfonso Ma electricista, una farmàcia o un lampista atès que ja saben que existeixen a la seva zona”.
D'aquesta manera, es fixa el teixit empresarial a la regió i els habitants no s'han de plantejar el desplaçament gràcies a aquesta plataforma per adquirir béns i serveis.
Les característiques comercials i tècniques del marketplace seran les següents:
- Interfície senzilla i de fàcil utilització per qualsevol usuari
- Reserva directa dels productes i serveis des de la web
- Notificació instantània al negoci
- Passarel·la de pagament inclosa
- Interfície i serveis adaptats per a l'inici o la complementació de la venda online
- Un nou canal de venda per visibilitzar els productes i serveis
dRural no pretén quedar-se només a l'àmbit d'acció d'aquest GAL, i és que, segons Maestro, “la supervivència del projecte es basa en l'ampliació” a més zones rurals. "Això pot ser un gran Amazon on es puguin obtenir serveis que es necessitin altres zones". De fet, tant el GAL com dMillennial ja es troben en un procés daprovació dextensió del projecte a tota la comunitat autònoma per part del Govern de la Rioja .
Socis i finançament
El projecte ha tirat endavant amb el treball conjunt d' ADRA i dMillennial , i compta amb el suport del govern comunitari a través de l'Agència de Desenvolupament Econòmic de la Rioja ( ADER ). A més, el clúster TIC AERTIC s'ha encarregat de presentar i configurar el projecte per aprovar-lo.
La implantació d'aquest projecte a La Rioja Alta té un pressupost de 120.000 euros repartits al 50% entre el GAL i la consultora rural. El finançament prové duna convocatòria de dRural, que rep finançament de la Unió Europea a través del programa Horitzó Europa .