A Rede Rural Nacional analiza o papel dos Grupos de Acción Local na promoción de circuítos curtos de comercialización.


Leader

07 de Abril de 2021
Dinamización rural
Innovación

04/07/2021 A Rede Rural Nacional (RRN) organizou o intercambio de experiencias "LEADER e a promoción de circuítos curtos de comercialización", reunindo virtualmente a máis de 150 persoas de diferentes ámbitos, co obxectivo de coñecer de primeira man as experiencias dos Grupos de Acción Local (GAL) que están a traballar en accións destinadas a promover os circuítos curtos e o consumo local.


  • Conectáronse máis de 150 persoas de todo o país, case o 50 % delas Grupos de Acción Local.
  • O pasado, o presente e o futuro dos curtocircuítos na política europea de desenvolvemento rural.

A multifuncionalidade da agricultura, os modelos alternativos para as explotacións agrícolas e un cambio de modelo, máis ligado aos movementos sociais e ás demandas urbanas, son algúns dos factores que dan lugar a circuítos curtos de comercialización. Dionisio Ortiz , profesor da Universidade Politécnica de Valencia, abriu o debate e presentou elementos para a reflexión e a mellora futura destes circuítos curtos de comercialización.

No contexto europeo e no marco da política rural vixente, Dionisio Ortiz sinalou que, aínda que neste período de programación este concepto fora incluído na submedida 16.4 , destinada á cooperación entre os axentes da cadea de distribución co obxectivo de implementar e desenvolver cadeas curtas de distribución e mercados locais, no seguinte período desaparece a mención explícita á promoción destes circuítos curtos. En lugar diso, introdúcese o concepto de agricultura apoiada pola comunidade . Non obstante, "a decisión final estará en mans dos Estados membros, no noso caso, España e as Comunidades Autónomas", dixo Dionisio.

Proxectos do Grupo de Acción Local

Os Grupos de Acción Local (GAL), como axentes coñecedores do territorio, son actores clave na promoción deste tipo de accións, servindo de enlace entre os produtores, o territorio e os centros de investigación.

Presentaron Teresa Benejam e Noemi García do GAL Menorca Menorca na Praza da Escola , Un proxecto que naceu co obxectivo básico de abastecer os comedores escolares dos centros públicos de Menorca con produtos frescos, de tempada e ecolóxicos. Tanto a comunicación como o asesoramento foron elementos clave para involucrar a todas as partes interesadas na cadea alimentaria local.

Representando o GAL Consorcio Eder de la Ribera de Navarra , Teresa Arriazu presentou Somos verduras: Da horta á túa casa , unha iniciativa que consiste en crear un directorio de tendas de produción local (produtores e comercializadores), evitando intermediarios e facilitando o contacto cos agricultores locais e a venda dos seus produtos, dándolles visibilidade a través das redes sociais e da páxina web do GAL. Tras o confinamento derivado da crise da COVID-19, o proxecto tivo un impacto significativo, non só na rexión GAL senón tamén a nivel nacional.

Gemma Cortada, xerente do Grupo de Acción Local Noguera i Segrià Nord, presentou Noguera MentBo , unha iniciativa que, a través da promoción e do selo identificativo deseñado para o proxecto, busca dar a coñecer os produtos agroalimentarios da rexión, capacitando os agricultores para xerar círculos de confianza entre eles.

Finalmente, Víctor Jiménez, presidente do Grupo de Acción Local ADESIMAN , compartiu a súa experiencia participando no Grupo Operativo CACOMER . Este proxecto incluía entre os seus obxectivos a difusión e promoción de modelos de innovación na comercialización de produtos agrícolas a través de redes alternativas .

A xornada concluíu cun espazo para que os asistentes participasen, debatendo as súas propias experiencias, formulando preguntas e preocupacións e reflexionando sobre o valor de promover o marketing de circuíto curto e o desenvolvemento local .